Om

aa5

”Har du ätit?” var alltid den första frågan när man kom hem till någon i Indien.

Jag har hållit kurser om ayurveda och mat i många år och blir ofta förvånad över hur lite folk vet om matlagning. Jag föredrar att lära mig att göra själv.

Varför är det samma varor i alla livsmedelsbutiker? Jag vill ha mer att välja på. Det lokala, det unika, produkter som entusiaster tillverkar med kunskap om hantverket och råvarorna. Jag vill ha mathantverk, matkultur och riktiga råvaror.

Välj rätt! Hälsans grund är maten, säger man inom den indiska hälsotraditionen ayurveda. Som ayurvedaläkare blir man lite av en matdoktor där råd om rätt mat för rätt person är nyckeln till hälsa.

Kristofer Edlund, ayurvedisk läkare , kock och kursledare som älskar riktig mat. Jag har arbetat med hälsa och mat i mer än tio år och vill nu dela med mig av min och andras kunskap och engagemang.

Jag driver projektet Matskolan.

Mobin 2 042
Besök gärna min andra hemsida om ayurveda.

kristofer@matskolan.co